ποιος ακούει ότι η μια μόνη καμπάνα δεν ακούει παρά έναν ήχο

Τετάρτη, 15 Σεπτεμβρίου 2010

«Τραβάνε χειρόφρενο» οι ιδιοκτήτες φορτηγών

Μετωπική σύγκρουση αναμένεται πλέον μεταξύ της κυβέρνησης και των ιδιοκτητών φορτηγών και βυτιοφόρων Δ.Χ., καθώς μετά το πλήρες αδιέξοδο στη μεσημεριανή συνάντηση των μεταφορέων και της πολιτικής ηγεσίας του Υπουργείου Υποδομών, Μεταφορών οι ιδιοκτήτες ΦΔΧ αποφάσισαν να ακινητοποιήσουν τα οχήματά τους.

Σε ανακοίνωση που εξέδωσαν ανέφεραν ότι «ύστερα από την αδιαλλαξία της κυβέρνησης σε θέματα που αφορούν το σχέδιο νόμου, ο κλάδος αποφάσισε ομόφωνα να προβεί σε ακινητοποίηση των οχημάτων του. Θα ακινητοποιηθούν σταδιακά όλα τα οχήματα, κάτι που σημαίνει ότι δεν θα γίνονται δρομολόγια», δήλωσε ο πρόεδρος του Συνδικάτου Χερσαίων Εμπορευματικών Μεταφορών, Γιώργος Τζωρτζάτος. Τα συνδικάτα έχουν κληθεί στη σημερινή συνεδρίαση της Επιτροπής Οικονομικών της Βουλής, όπου συζητείται το νομοσχέδιο για την απελευθέρωση των οδικών εμπορευματικών μεταφορών, ενώ διαλλακτικότεροι εμφανίζονται οι βυτιοφορείς.

Πάντως, κατά τη χθεσινή συνεδρίαση της ίδιας επιτροπής, ο υπουργός Δημήτρης Ρέππας παρουσίασε προτεινόμενες αλλαγές, που προβλέπουν να αυξηθεί η αξία της ειδικής εισφοράς για νέες άδειες βυτιοφόρων στα 27.000 ευρώ για τον πρώτο τόνο και στα 3.000 ευρώ (από 2.000) για κάθε επόμενο και μέχρι τους 42 τόνους. Για τα συνταξιοδοτικά αιτήματα των μεταφορέων ο αναπληρωτής υπουργός, Γιώργος Κουτρουμάνης, δήλωσε ότι θα διορθωθούν κάποιες αδικίες, ενώ πληροφορίες φέρουν την κυβέρνηση να δίνει στους ασφαλισμένους προ του 1993 αύξηση στις συντάξεις τους κατά 10% έως 20%. Το υπουργείο Οικονομικών, εδώ και ημέρες, έχει δηλώσει ότι θα έχουν μειωμένη φορολογία για μια επταετία.

Να υπενθυμίσουμε ότι ο αρμόδιος υπουργός, Δημήτρης Ρέππας, έχει προειδοποιήσει από την έναρξη των ιδιόμορφων κινητοποιήσεων πως αν συνεχιστούν οι αντιδράσεις θα καταθέσει τροπολογία, με την οποία θα καταργείται και η μεταβατική περίοδος της τριετίας, με αποτέλεσμα το άμεσο άνοιγμα του επαγγέλματος. Σε απανωτές συνεντεύξεις του χθες, ο υπουργός εξήγησε ότι στην περίπτωση που ψηφιστεί το νομοσχέδιο και οι κινητοποιήσεις συνεχιστούν η πολιτεία μπορεί να εκχωρήσει το έργο των ιδιοκτητών ΦΔΧ σε ιδιώτες. Σημειωτέον ότι, χθες βράδυ, ιδιοκτήτες φορτηγών έκαναν κατάληψη στο πολιτικό γραφείο του υπουργού, στην Τρίπολη.

Οι εκπρόσωποι του κλάδου επανήλθαν χθες το μεσημέρι ζητώντας είτε την απόσυρση του νομοσχεδίου ή διατάξεις που το διαφοροποιούν ριζικά, γεγονός που απορρίφθηκε χωρίς δεύτερη σκέψη, ενώ και χθες το πρωί τους απαγορεύθηκε εκ νέου η είσοδος στο κέντρο της Αθήνας, γεγονός που οδήγησε σε μικροαψιμαχίες στη Λεωφόρο Αθηνών.

Στη συνάντηση με τον υπουργό, Δημήτρη Ρέππα, και το γενικό γραμματέα Χάρη Τσιόκα οι ιδιοκτήτες ζήτησαν η τριετής μεταβατική περίοδος να γίνει πενταετής και η άδεια μετά την πάροδό της να διατηρεί το 35% της αξίας της και να μη μηδενίζεται.

Τα αιτήματα αυτά είχαν απορριφθεί και κατά τις κινητοποιήσεις του περασμένου Ιουλίου, γεγονός που είχε οδηγήσει τελικά στην επίταξή τους. Η επίταξη ορίζει ότι οι μεταφορείς οφείλουν να συνεχίσουν να παρέχουν έργο, καθώς επιταγμένο είναι και το όχημα, αλλά και οι υπηρεσίες τους.

Πηγές του υπουργείου σημείωναν ότι ρόλος της κυβέρνησης είναι να διασφαλίζει την τροφοδοσία της αγοράς. Προσέθεταν δε, ότι στην περίπτωση που οι κινητοποιήσεις των ιδιοκτητών φορτηγών και βυτιοφόρων συνεχιστούν, θα εφαρμοστούν οι νόμοι. Η παράταξη των φορτηγών κατά μήκος των εθνικών οδών και η παρακώλυση συγκοινωνίας μπορεί να επιφέρει παρέμβαση της Τροχαίας και της εισαγγελίας.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου