Το μεγάλο στοίχημα του Γιώργου Παπανδρέου δεν έπαψε ποτέ να είναι η επικράτηση στο εσωτερικό του κόμματός του. Πρόκειται για ένα διαρκή αγώνα πολιτικής επιβίωσης που ξεκίνησε από την πρώτη στιγμή, το 2004, όταν παρέλαβε το περίφημο «θαμπό δαχτυλίδι» και συνεχίζεται αυτή τη στιγμή που μιλάμε. Εδώ και έξι σχεδόν χρόνια νιώθει συνεχώς ζεστή την ανάσα των εσωκομματικών αντιπάλων του. Και κάθε φορά πρέπει να επινοεί κάτι για να κερδίζει κάτι. Υπό αυτήν την έννοια, η προσπάθειά του, που προς το παρόν αποδίδει, είναι αξιοθαύμαστη.
«Θα αφήσω τον πρόεδρο να κριθεί στις εκλογές του 2008», είχε πει ήδη από τον Ιανουάριο του 2005 ο βασικός εσωκομματικός του αντίπαλος. Οι εκλογές έγιναν το 2007 και ακολούθησαν οι γνωστές συγκρούσεις, με σοβαρές κατηγορίες, ακόμη και για την οικονομική επιφάνεια του προέδρου, με αφορμή τη διαδικασία για ανάδειξη αρχηγού. Κέρδισε ο Γιώργος. Αλλά δεν υπήρξε ανακωχή. Οι αμφισβητήσεις και οι διαφωνίες συνεχίστηκαν. Εφθασαν να διαφωνήσουν και για… τη θητεία των νομαρχών. Ένα χρόνο πριν από τις ευρωεκλογές, ο πρόεδρος του ΠΑΣΟΚ προειδοποίησε ότι η ψήφος στις ευρωεκλογές είναι χαλαρή και δεν θα κριθεί σ’ αυτές. Ακολούθησε άλλος κύκλος αντιδράσεων.
Τώρα ήλθε η αποκλεισμός του κ. Βερελή από τα ψηφοδέλτια. Από το ΠΑΣΟΚ δεν αναφέρουν ότι εντάσσεται στην «επιχείρηση αρετή» -ούτως ή άλλως αυτή αφορά στο μέλλον, διαφορετικά από τα ψηφοδέλτια έπρεπε να λείπουν πολλοί. Επιμένουν ότι αιτία είναι ο άκομψος τρόπος με τον οποίο ο κ. Βερελής παραιτήθηκε από βουλευτής. Αν θυμηθούμε τι έχει πει ο κ. Βερελής ως τοποθετημένος στο στρατόπεδο Βενιζέλου, υπήρχαν σίγουρα πολύ πιο άκομψες αφορμές. Όπως η δήλωση, μετά την όψιμη στήριξη κάποιων προς Παπανδρέου, το Νοέμβριο του 2007, περί «επιλογής μεσοπρόθεσμης ήττας». Κι αν θυμηθούμε όλες τις υπόλοιπες δηλώσεις κατά του κ. Παπανδρέου εκείνης της ταραχώδους περιόδου, σίγουρα υπήρχαν πολλές άκομψες αφορμές. Και πολλοί αυτοί που ο κ. Παπανδρέου θα ήθελε να αποκλείσει.
Επομένως, δεν είναι θέμα σαβουάρ βιβρ. Είναι βαθύ εσωκομματικό πρόβλημα, που επιμελώς αποκρύπτεται.
Σάββατο 12 Σεπτεμβρίου 2009
Δεν είναι θέμα σαβουάρ βιβρ
Libellés :
Της Σοφίας Βούλτεψη
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)



Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου