ποιος ακούει ότι η μια μόνη καμπάνα δεν ακούει παρά έναν ήχο

Τετάρτη, 22 Σεπτεμβρίου 2010

Ολονυχτία και κορώνες από τους μεταφορείς

Πορεία και καθιστική διαμαρτυρία που θα συνεχιστεί και σήμερα. Δεν αφήνει περιθώριο ικανοποίησης των αιτημάτων ο Δ. Ρέππας

Με συνέχιση των κινητοποιήσεων και μετά τη σημερινή ψήφιση του νομοσχεδίου για τις οδικές εμπορευματικές μεταφορές απειλούν οι ιδιοκτήτες φορτηγών και βυτιοφόρων Δ.Χ., οι οποίοι ξεκίνησαν από χθες καθιστική διαμαρτυρία έξω από τη Βουλή. Οι μεταφορείς, οι οποίοι πραγματοποίησαν χθες πορεία από την Ομόνοια έως το Σύνταγμα, σκοπεύουν να παραμείνουν εκεί έως την ψήφιση του επίμαχου νομοσχεδίου.
Η χθεσινή κινητοποίησή τους «διανθίστηκε» από υβριστικά συνθήματα κατά της κυβέρνησης, του αρμόδιου υπουργού αλλά και συνολικά κατά των πολιτικών, ενώ στη θέα του Κ. Γλίξμπουργκ που εμφανίστηκε ξαφνικά έξω από τη Μ. Βρετάνια, ορισμένοι εκ των διαδηλωτών άρχισαν να φωνάζουν «Εσένα θέλουμε».
Ολονυχτία και κορώνες από τους μεταφορείς

Την ίδια στιγμή αμετακίνητη στη μεταρρύθμιση παραμένει η κυβέρνηση, η οποία έχει έτοιμο το σχέδιο της επόμενης μέρας. Ο υπουργός Υποδομών, Δημήτρης Ρέππας, δεν αφήνει κανένα περιθώριο ικανοποίησης των δύο αιτημάτων του κλάδου για διεύρυνση της μεταβατικής περιόδου στα πέντε χρόνια και διατήρηση του 35% της αξίας των αδειών.

Σκληρή στάση τηρούν και οι μεταφορείς, οι οποίοι συμμετείχαν μαζικά στη χθεσινή κινητοποίηση που προκάλεσε κυκλοφοριακό «έμφραγμα» στο κέντρο αφού στην Ομόνοια είχαν συγκεντρωθεί από νωρίς το πρωί ιδιοκτήτες βαρέων οχημάτων από όλη την Ελλάδα.
Ολονυχτία και κορώνες από τους μεταφορείς

Οι ίδιοι κατήγγειλαν, μάλιστα, ότι συνάδελφοί τους εμποδίστηκαν στα διόδια εισόδου της Αθήνας από την αστυνομία, η οποία προφασιζόμενη ελέγχους τα καθυστερούσε.

Οι μεταφορείς συγκεντρώθηκαν λίγο πριν από τις 11 το πρωί, ενώ στη 1.30 το μεσημέρι κρατώντας ελληνικές σημαίες ξεκίνησαν πορεία. Είχε προηγηθεί ομιλία του προέδρου τους, Γιώργου Τζωρτζάτου, ο οποίος είπε ότι χρησιμοποιήθηκαν «γκεμπελικές μέθοδοι για να καμφθεί το φρόνημά μας» και κατέληξε στη φράση «Μολών λαβέ».

Μπροστά στη Βουλή επικράτησε ένταση καθώς ομάδα διαδηλωτών επεχείρησε να εισβάλει στο Κοινοβούλιο ανεβαίνοντας τα σκαλοπάτια πίσω από τον Αγνωστο Στρατιώτη. Οι μεταφορείς, που έκαναν λόγο για είσοδο ακροδεξιών στοιχείων στην πορεία, απωθήθηκαν από τις αστυνομικές δυνάμεις που έκαναν χρήση κροτίδων, ενώ οι διαδηλωτές πετούσαν εναντίον τους πέτρες, μπουκάλια και νεράντζια.

Η ένταση αποκλιμακώθηκε σύντομα, ενώ αντιπροσωπεία των διαδηλωτών παρέδωσε ψήφισμα στον πρόεδρο της Βουλής.

Οι δρόμοι γύρω από το Σύνταγμα παρέμειναν κλειστοί για αρκετές ώρες, ενώ οι μεταφορείς τοποθέτησαν γιγαντοοθόνη για τη? ζωντανή αναμετάδοση της συνεδρίασης της Βουλής.

Η σημερινή μέρα είναι ιδιαίτερα κρίσιμη με τους μεταφορείς, οι οποίοι διατηρούν περίπου 850 οχήματα στα μπλόκα, να συνεδριάζουν για την πορεία των κινητοποιήσεών τους και την κυβέρνηση να καλείται να προχωρήσει στη λήψη μέτρων για τον απεγκλωβισμό των δρόμων και την ομαλή τροφοδοσία της αγοράς.

«Εχουμε υποχρέωση να περιφρουρήσουμε το δημόσιο συμφέρον, την τροφοδοσία της αγοράς με καύσιμα, φάρμακα, προϊόντα και αγαθά και θα το κάνουμε με κάθε τρόπο», σημείωσε σε χθεσινή του συνέντευξη ο κ. Ρέππας.

«Παρότι δεν επιθυμεί κανείς να επιβάλει το αυτόφωρο, μπορεί να κριθεί απαραίτητο αν στραγγαλιστεί η οικονομική ζωή της Αθήνας, η οποία έχει ήδη αποκλειστεί μερικώς», υπογράμμισε ο υφυπουργός Υποδομών, Σπύρος Βούγιας.

ΑΠΟΣΥΡΣΗ
Την επάνοδο του μέτρου της απόσυρσης τουλάχιστον για τα γηρασμένα φορτηγά εξετάζουν τα υπουργεία Υποδομών και Περιβάλλοντος. Οπως επεσήμανε σε χθεσινή του συνέντευξη σε ραδιοφωνικό σταθμό ο Δημήτρης Ρέππας, «η κ. Μπιρμπίλη είναι θετική σε μια τέτοια επιλογή και είναι θέμα το οποίο θα απασχολήσει το αρμόδιο υπουργείο για να ληφθεί η πρωτοβουλία». Ο ίδιος διευκρίνισε ότι αν και οι μεταφορείς δεν έθεσαν το θέμα, «είναι κάτι το οποίο πρέπει να αντιμετωπίσουμε για λόγους οδικής ασφάλειας και προστασίας του περιβάλλοντος».

Αυτοψία
Σε επαγρύπνηση η Εισαγγελία
Επί... ποδός πολέμου και η Εισαγγελία Πρωτοδικών της Αθήνας, χθες, με αφορμή τις κινητοποιήσεις των οδηγών βυτιοφόρων.Με εντολή της προϊσταμένης κ. Ε. Ράικου, τέσσερις εισαγγελείς βρίσκονταν στα σημεία συγκέντρωσης και πορείας των μεταφορέων, προκειμένου να διαπιστώσουν εάν οι ιδιοκτήτες των φορτηγών διαπράττουν αυτεπαγγέλτως διωκόμενα αδικήματα, όπως παρακώλυση συγκοινωνιών. Εισαγγελείς βρίσκονταν από νωρίς στη ΓΑΔΑ, από όπου παρακολουθούσαν από τις κάμερες ασφαλείας τις κινητοποιήσεις.

Ν. Γιαννακόπουλος
80% κάτω ο τζίρος μας

Απρόσιτο έχει καταστεί το Κέντρο. Εδώ και τρία χρόνια βλέπουμε τους πελάτες μας να φεύγουν. Ποιος θα κατέβει στο Κέντρο όταν υπάρχουν πορείες και επεισόδια; Εμένα ο τζίρος μου είναι 80% κάτω. Αυτό που νιώθουμε καιρό τώρα, με όλα αυτά που συμβαίνουν στην κοινωνία μας, είναι ένας υποδόριος αναβρασμός. Σίγουρα αυτός κάποια στιγμή θα ξεσπάσει. Το σύνολο των εργαζομένων θα αντιδράσει. Σήμερα είναι οι ιδιοκτήτες φορτηγών, αύριο κάποιοι άλλοι...

(ιδιοκτήτης καταστήματος)

Τ. Αρτεμιάδης
Αμπαρωνόμαστε με τις πορείες

Μάθαμε πια και κατεβάζουμε τα ρολά και σφαλίζουμε τις πόρτες. Το κάνουμε σχεδόν μηχανικά. Μόλις πλησιάσουν στην Κολοκοτρώνη εμείς κλειδώνουμε. Τα πολυκαταστήματα έχουν «αμπαρωθεί» από νωρίς. Τα τελευταία δύο χρόνια η αγοραστική πορεία είναι πτωτική. Η κίνηση στα μαγαζιά συρρικνώνεται συνεχώς. Στην προκειμένη περίπτωση έχουν δίκιο, αλλά κι εμείς δεν έχουμε το δικό μας δίκιο; Ποιος θα μας αποζημιώσει όχι σήμερα, αλλά κάθε φορά που έχουμε πορείες.

(ιδιοκτήτης καταστήματος)

Ν. Μπίκας
Προσπαθούν να με κάνουν επαίτη

Μέχρι τέλους θα το πάμε. Δεν μπορεί να μας στερούν το δικαίωμα να ζήσουμε αξιοπρεπώς και να μην αντιδράσουμε. Ολοι έξω από τη Βουλή και μέσα αν χρειαστεί, αλλά το σίγουρο είναι ότι δεν θα φταίμε εμείς για το όποιο αποτέλεσμα. Εγώ ένα φορτηγό έχω και προσπαθούν να με κάνουν επαίτη. Γιατί πρέπει να συναινέσω σε όλα όσα θα αποφασίσουν άλλοι για μένα; Μας αντιμετωπίζουν σαν να είμαστε επικίνδυνοι. Από τις Αφίδνες συνοδεία μάς έφεραν μέχρι το Κέντρο...

(ιδιοκτήτης φορτηγού )

Ηλ. Σούλης
Τα φορτηγά είναι το σπίτι μας

Είμαστε αποφασισμένοι για όλα. Δεν θα σταματήσουμε μπροστά σε τίποτα. Για εμάς τα φορτηγά είναι το σπίτι μας. Οπως θα παλεύαμε γι’ αυτό, έτσι θα αγωνιστούμε και για τα φορτηγά. Δεν μας τα χάρισαν. Χρεωθήκαμε για να τα αποκτήσουμε. Με ποια λογική θα τα θυσιάσουμε; Ξέρουν όλοι αυτοί πόσες ώρες περνάμε εμείς στο τιμόνι για να καταφέρουμε να βγάλουμε τα προς το ζην και μας έχουν τόσο καιρό απέναντί τους και μας χτυπούν;

(ιδιοκτήτης φορτηγού)

Γ. Ιβανούδης
Θέλουν να μας απαξιώσουν

Δουλεύουμε εγώ κι ο γιος μου στα φορτηγά της οικογένειας. Εχω τρία φορτηγά και 2 οδηγούς και αναγκάζομαι λόγω περιορισμένης δουλειάς να τους δίνω εκ περιτροπής ρεπό. Παλιά δεν γίνονταν αυτά. Τώρα πηγαίνουν να μας απαξιώσουν εντελώς. Εγώ ακούω για άνοιγμα του επαγγέλματος από το 1987. Εγινε στη Γαλλία και την Ιταλία. Ας το κάνουν κι εδώ, αλλά με προϋποθέσεις. Οχι να βρεθούμε και στον δρόμο. Εγώ χρωστάω ακόμα το δάνειο που πήρα...

(ιδιοκτήτης φορτηγών)

Μ. ΛΙΛΙΟΠΟΥΛΟΥ - ΣΤ. ΚΕΜΑΝΕΤΖΗ
ΦΩΤΟ: ΚΩΣΤΑΣ ΠΟΛΥΒΙΟΣ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου