ποιος ακούει ότι η μια μόνη καμπάνα δεν ακούει παρά έναν ήχο

Δευτέρα, 20 Σεπτεμβρίου 2010

Η κρίση... τέχνας κατεργάζεται

Καινούργιες προτάσεις και γενναίες προσφορές σκαρφίζεται το ελληνικό επιχειρηματικό δαιμόνιο για να προσελκύσει το αγοραστικό κοινό
Πενία τέχνας κατεργάζεται... Σε εποχές οικονομικής κρίσης και αγοραστικής δυσπραγίας, οι επιχειρηματίες αναγκάζονται να καταφύγουν σε κάθε είδους προσφορές, προκειμένου να προσελκύσουν πελάτες και να σταθούν όρθιοι σε μια αγορά που καταρρέει. Εκπτωτικά κουπόνια κομμωτηρίου σε βενζινάδικα, προσφορές στα σουβλατζίδικα, happy hour στις καφετέριες, μισές μερίδες στα εστιατόρια, ξεπούλημα τύπου... σούπερ μάρκετ στα εμπορικά, ακόμη και... μοντέλα με μαγιό σε δημόσια θέα, προς άγραν φυσικά πελατών.
Τα τεράστια αυτοκόλλητα στις βιτρίνες των εμπορικών που κραυγάζουν «εκπτώσεις 70%», «ξεπούλημα», «10ήμερο προσφορών» δεν κάνουν πλέον καμία εντύπωση, αφού έχουν κατακλύσει την αγορά. Το ίδιο και οι κίτρινες ταμπέλες με τα κόκκινα γράμματα -»Ενοικιάζεται»- κολλημένες σε χιλιάδες άδειες βιτρίνες, σε κάθε γειτονιά. Τα λουκέτα εξαπλώνονται σαν ιός.
Οσοι δεν... χτυπούν κανόνι αλλάζουν μαγαζιά αναζητώντας χαμηλότερο νοίκι. Και όσοι αντέχουν, βάζουν το μυαλό τους να δουλέψει και κάνουν προσφορές, προσφορές, προσφορές...

Παράδοξη προσφορά
Μία από τις πιο... παράδοξες είναι αυτή που εφαρμόζει ο κομμωτής Νέστορας Βαρσάμης στη Θεσσαλονίκη και τη Λάρισα. Σε συνεννόηση με μεγάλη εταιρεία πετρελαιοειδών μοιράζει στα πρατήρια βενζίνης με κάθε γέμισμα του ρεζερβουάρ ένα εκπτωτικό κουπόνι των 5 ευρώ - για χτένισμα, λούσιμο, κούρεμα, μανικιούρ, πεντικιούρ κλπ.

Από την πλευρά της, η Γιολάντα Κατσαμένη, ιδιοκτήτρια εστιατορίου στην περιοχή της Ακρόπολης, είχε την ιδέα να προσφέρει τα μεσημέρια μισές μερίδες στη μισή τιμή, ενώ ένας συνάδελφός της, ιδιοκτήτης καφετέριας στο Χαλάνδρι, καθιέρωσε μισές τιμές για ένα τρίωρο κάθε πρωί. Αν μη τι άλλο, η κρίση ακονίζει το μυαλό...

Γέρακας
Κυριακάτικες... μπριζόλες

Ανοιχτά και την Κυριακή. Ετσι γράφει η ταμπέλα έξω από το κρεοπωλείο του Αντώνη Μπαλιούση στον Γέρακα. «Αν μπορούσαμε πλέον θα μέναμε και τη νύχτα ανοιχτά για να αυξήσουμε την πελατεία μας, λόγω κρίσης», λέει ο κ. Μπαλιούσης, εξηγώντας πως στον Γέρακα τα μαγαζιά μπορούν να ανοίγουν και την Κυριακή με παλιότερη απόφαση του νομάρχη.

«Αν οι εισπράξεις της εβδομάδας ήταν ικανοποιητικές δεν θα ανοίγαμε την Κυριακή. Αλλά τώρα δεν γίνεται διαφορετικά. Δεν μπορούμε να χάσουμε ούτε ώρα. Κανείς δεν ψωνίζει πια με το κιλό. Ολοι παίρνουν κρέας με το κομμάτι και ακριβώς όσο χρειάζονται. Για παράδειγμα, θέλουν πέντε μπιφτέκια, θα πάρουν 700 γρ. κιμά. Και κάνουμε πάντα δώρα - λουκάνικα, κρασιά κ.ά.».

Θεσσαλονίκη - Λάρισα
Κούρεμα με... γεμάτο ρεζερβουάρ

Τι σχέση έχει η γυναικεία φιλαρέσκεια με τα πρατήρια βενζίνης; Μεγάλη, σύμφωνα με την πρόσφατη ιδέα του γνωστού Βορειοελλαδίτη κομμωτή Νέστορα Βαρσάμη. Εδώ και λίγες μέρες σε όλα τα πρατήρια γνωστής αλυσίδας πετρελαιοειδών στη Θεσσαλονίκη και τη Λάρισα οι πελάτες παίρνουν με κάθε γέμισμα του ρεζερβουάρ τους, ανεξάρτητα από την ποσότητα της βενζίνης, ένα εκπτωτικό κουπόνι αξίας 5 ευρώ, που μπορούν να το εξαργυρώσουν στην αλυσίδα κομμωτηρίων του κ. Βαρσάμη.

«Πριν από λίγα χρόνια συζητούσαμε στην Αμερική με συναδέλφους για την κρίση που είχε αρχίσει να διαφαίνεται εκεί. Ενας από αυτούς αποφάσισε να αντιμετωπίσει το πρόβλημα με εκπτωτικά κουπόνια. Οταν ο κόσμος αντιμετωπίζει οικονομικό πρόβλημα -μου είπε πει- πρέπει να επιτεθείς στην αγορά και να δημιουργήσεις ερέθισμα.

Αυτό σκέφτηκα κι εγώ τώρα με την κρίση», λέει ο κ. Βαρσάμης στο «Εθνος» και συνεχίζει: «Οι γυναίκες κινούνται ούτως ή άλλως με το αυτοκίνητό τους. Οι άντρες, πάλι, έχουν συνήθως γυναίκες που χρειάζονται κομμωτήριο. Αρα η συνεργασία μπορεί να είναι αποδοτική».

Κάπως έτσι προσέγγισε τον εμπορικό διευθυντή μεγάλης αλυσίδας πετρελαιοειδών και συμφώνησαν το πακέτο της συνεργασίας. «Η προσφορά ξεκίνησε πριν από 15 μέρες και ήδη δείχνει να προχωρά καλά. Για παράδειγμα, για ένα λούσιμο - χτένισμα που κοστίζει 17 ευρώ, με την έκπτωση μια γυναίκα πληρώνει 12 ευρώ». Στα κομμωτήρια, λέει ο ίδιος, υπάρχει μεγάλη πτώση, εδώ κι έναν χρόνο, της τάξης του 30-40%. «Σε αυτήν τη συγκυρία θα επιβιώσουν οι εταιρείες που θα κάνουν καινούργια πράγματα».

Χαλάνδρι
Καφές στη μισή τιμή

Καφέ στη μισή τιμή προσφέρει για τρεις ώρες κάθε πρωί κεντρική καφετέρια του Χαλανδρίου, σε μια προσπάθεια να πολλαπλασιάσει την πρωινή πελατεία της εν μέσω κρίσης. Το... happy hour του καφέ έχει καθιερωθεί από τον Ιούλιο και -σύμφωνα με τους υπεύθυνους- αποδίδει. Συγκεκριμένα, η καφετέρια προσφέρει από τις 8 έως και τις 11 το πρωί καπουτσίνο με 2 ευρώ (αντί 3,70), εσπρέσο με 1,50 ευρώ (αντί 2,65), φρέντο εσπρέσο με 2,10 (αντί 3,75), φρέντο καπουτσίνο με 2,30 (αντί 3,85) και σοκολάτα με 2,50 ευρώ.

«Η πελατεία έχει μειωθεί πολύ, λόγω της κρίσης, ενώ την άσχημη κατάσταση επιτείνει η απαγόρευση του καπνίσματος», λέει ο Τάσος Μπαντούνας, ιδιοκτήτης της καφετέριας, και συνεχίζει: «Από τα Χριστούγεννα και μετά η πορεία είναι μόνο πτωτική και ξεπερνάει το 30%». Ο ίδιος εκτιμά πως μέχρι στιγμής η προσφορά είναι επιτυχημένη, αφού «έχουμε αυξήσει την πελατεία μας τις συγκεκριμένες ώρες. Αρκετοί πελάτες έχουν μάθει για το happy hour και έρχονται ειδικά γι’ αυτό».

Αγία Παρασκευή
Το πιο... όμορφο πλύσιμο αυτοκινήτου

Στην κλασική ανδρική φαντασίωση αποφάσισε να ποντάρει ο επιχειρηματίας Θοδωρής Bαλμάς, που διατηρεί πλυντήριο αυτοκινήτων στη λεωφόρο Mεσογείων, στο ύψος της Aγ. Παρασκευής. Aπό τον περασμένο Iούλιο επιστρατεύει κάθε Σαββατοκύριακο (11:00-15:00) αιθέριες γυναικείες υπάρξεις με μπικίνι για να γυαλίζουν και να κερώνουν τα αυτοκίνητα των πελατών του, σε συνεργασία με το πρακτορείο μοντέλων «Models Only».

«Aποφασίσαμε να καθιερώσουμε αυτή την παροχή για να διαφοροποιηθούμε από τον κλάδο μέσα στην κρίση. H πτώση είχε γίνει αρκετά αισθητή και αυτή η προσφορά αποδίδει, έχει αυξήσει πολύ την πελατεία μας.

Aρχικά προσφέραμε το σόου μόνο την Kυριακή, αλλά λόγω της μεγάλης ζήτησης το καθιερώσαμε και το Σάββατο», λέει ο 25χρονος ιδιοκτήτης του πλυντηρίου.

O ίδιος διευκρινίζει πως το σπα αυτοκινήτου (όπως μαρτυρεί και η επωνυμία του: Soft Touch - Auto Spa, δηλαδή «τρυφερό άγγιγμα - spa αυτοκινήτου») από τα μοντέλα με μπικίνι θα συνεχιστεί μέχρι και τα μέσα Oκτωβρίου τουλάχιστον. Tον χειμώνα, λόγω καιρού, το σόου δεν θα καταργηθεί, αλλά θα διαφοροποιηθεί ελαφρώς, πάντα με την παρουσία των μοντέλων.

«Oι επιχειρηματίες πρέπει να καταφύγουμε σε έξυπνες, μετρημένες και πρωτότυπες κινήσεις, αν θέλουμε να επιβιώσουμε από την κρίση», λέει ο κ. Bαλμάς στο «Eθνος», που εκτός από το bikini car wash προσφέρει και ταξιδιωτικά πακέτα σε τακτικούς πελάτες του.

Xωρίς, φυσικά, τα μοντέλα...

Ακρόπολη
Μισή μερίδα, μισή τιμή

Μια... καλοζυγισμένη προσφορά, για να προσελκύσουν τους καλοφαγάδες των Αθηνών, που δεν θέλουν να πληρώνουν μια «μικρή περιουσία» για το μεσημεριανό τους, σκέφτηκαν οι ιδιοκτήτες εστιατορίου στην περιοχή της Ακρόπολης. Προσφέρουν τα μεσημέρια όλα τα πιάτα τους στη μισή ποσότητα και στη μισή τιμή. «Οι πελάτες μας μπορούν έτσι να δοκιμάσουν πολλές γεύσεις, χωρίς να πληρώνουν ακριβά», λέει η Γιολάντα Κατσαμένη, ιδιοκτήτρια του εστιατορίου.

Η προσφορά ξεκίνησε πέρσι και πήγε πολύ καλά. «Είχαμε πολύ καλή ανταπόκριση. Η πρόσφορα έδωσε μεγάλη ώθηση στο μεσημεριανό και αποκτήσαμε καινούργιους πελάτες, που έρχονται από διάφορες περιοχές της Αθήνας για να δοκιμάσουν τις γεύσεις μας», συμπληρώνει η κ. Κατσαμένη.

«Ο κόσμος είναι πλέον πολύ πιο συγκρατημένος στις εξόδους του και ψάχνει με λεπτομέρεια μια καλή σχέση ποιότητας - τιμής. Εκεί που θα βρει καλή ποιότητα στη σωστή τιμή θα επιστρέψει. Το κλειδί είναι να προσφέρεις καθαρό προϊόν και να είσαι τίμιος σε αυτό που κάνεις».

Παλλήνη
Τρία παιδικά ρούχα στην τιμή των δύο...

Παίρνεις τρία, πληρώνεις δύο. Οχι στο σούπερ μάρκετ, αλλά σε κατάστημα με παιδικά ρούχα στην Παλλήνη. «Ο κόσμος ψάχνει μόνο φθηνά ρούχα», λέει η Λέιλα που άνοιξε πριν από τέσσερις μήνες τη δική της μικρή επιχείρηση σε εμπορικό κέντρο της Παλλήνης. «Είδα την κρίση σαν μία ευκαιρία να προωθήσω το καλό και φτηνό ρούχο. Γι’ αυτό και φέρνω όλα όσα πουλάω μόνη μου από το εξωτερικό, χωρίς μεσάζοντες, για να μειώσω το κόστος», εξηγεί στο «Εθνος» και συμπληρώνει: «Ολα τα ρούχα, μπουφάν, φόρμες κ.λπ., πολλά από τα οποία είναι επώνυμα, κοστίζουν μέχρι 20 ευρώ».

Αν και πόνταρε στο δίδυμο καλή ποιότητα και φθηνή τιμή, το καλοκαίρι δεν πήγε πολύ καλά. «Η κρίση είναι πάρα πολύ βαθιά. Γι’ αυτό και βάλαμε μία βδομάδα τώρα αυτή την προσφορά και δίνουμε τρία κομμάτια στην τιμή των δύο. Η προσφορά πάει καλά», λέει η ίδια. «Ποντάρουμε στον χειμώνα και τα Χριστούγεννα. Αλλά δυστυχώς ο κόσμος ζητάει πλέον ό,τι πιο φθηνό μπορεί να βρει. Μπαίνουν και ζητάνε ρουχαλάκια με 5 ευρώ».

Γιάννης Φώσκολος
Φωτό: Χ. Γκίκας, Δ. Ψαρρός

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου