ποιος ακούει ότι η μια μόνη καμπάνα δεν ακούει παρά έναν ήχο

Κυριακή 14 Φεβρουαρίου 2010

Tο δημόσιο χρέος… έχει «πράσινο χρώμα»

Ο πρωθυπουργός Γιώργος Παπανδρέου ήταν οξύς κατά τη διάρκεια της συνέντευξής του για τα αποτελέσματα της άτυπης Συνόδου Κορυφής, στις Βρυξέλλες.

Τη στιγμή που αναφέρθηκε στο λόγο για τον οποίο η Ελλάδα έφτασε στο σημείο αυτό, έκανε λόγο για «καταστροφικές πολιτικές του πρόσφατου παρελθόντος» και «αποτελέσματα μίας ανεύθυνης πολιτικής».

Εκείνο που παρέλειψε να πει, για ευνόητους λόγους, είναι ποιος πραγματικά ευθύνεται για το δημόσιο χρέος.

Οι αριθμοί, που τις πλείστες φορές αποκαλύπτουν την αλήθεια, αποδεικνύουν ότι το δημόσιο χρέος έχει «πράσινο χρώμα» και αποκαλείται «ΠΑΣΟΚ». Και στην εκτίναξη του χρέους τα στοιχεία Κρατικών Προϋπολογισμών δεν επιδέχονται αμφισβήτηση. Το δημόσιο χρέος διπλασιάστηκε την περίοδο 1981-1989 της διακυβέρνησης της χώρας από το ΠΑΣΟΚ!..

Όταν ανέλαβε το ΠΑΣΟΚ, για πρώτη φορά, τη διακυβέρνηση, το χρέος της χώρας ήταν μόλις 32% του Α.Ε.Π.

Η Ελλάδα ήταν από τις λιγότερο χρεωμένες χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Το 1989, όταν το ΠΑΣΟΚ έχανε την εξουσία, το χρέος είχε φτάσει, σχεδόν στο διπλάσιο. Έφτασε, δηλαδή, στο 61,5%!

Μέσα σε οκτώ χρόνια είχε αυξηθεί δύο φορές! Κι ύστερα, το 1993, επί διακυβέρνησης της Νέας Δημοκρατίας, έφτασε το 110%! Υπήρχε, όμως, πειστική εξήγηση.

Συνέβη, διότι στο μεταξύ κατέπεσαν οι εγγυήσεις του δημοσίου για δάνεια που είχαν συναφθεί πριν από το 1989, από ΔΕΚΟ και Οργανισμούς Τοπικής Αυτοδιοίκησης.

Δηλαδή, τα δάνεια που ελήφθησαν από το ευρύτερο δημόσιο τομέα επί εποχής ΠΑΣΟΚ κατέπεσαν και «χρεώθηκαν» στη διακυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας της περιόδου 1990-93!..

Οι κυβερνήσεις της Νέας Δημοκρατίας, στη συνέχεια, κατάφεραν να κατεβάσουν το χρέος ως ποσοστό του ΑΕΠ στο 105%, το 2007.

Και εν μέσω διεθνούς κρίση ανέβηκε στο 110%. Την 31η Δεκεμβρίου 2003 το χρέος της Κεντρικής Κυβέρνησης ήταν 182.390 εκατομμύρια ευρώ και πέντε χρόνια αργότερα το χρέος διαμορφώθηκε σε 262.071 εκατομμύρια ευρώ, αυξήθηκε κατά 79.681 εκατομμύρια ευρώ.

Ο μέσος ετήσιος ρυθμός αύξησης του χρέους Κεντρικής Κυβέρνησης στην περίοδο 2004-2008 ήταν 7,5%. Ο χαμηλότερος, δηλαδή, ρυθμός αύξησης από το 1981 μέχρι σήμερα, όταν στη «χρυσή εποχή» 1981-89 του ΠΑΣΟΚ, ο αντίστοιχος ρυθμός ήταν 33,6%.

Όσο για τη διαχείριση των κυβερνήσεων της Νέας Δημοκρατίας;

Ο Πολιτικός Σχεδιασμός της Ρηγίλλης και ο γραμματέας του Μάξιμος Χαρακόπουλος τονίζουν πως τα χρήματα πήγαν σε:

1) Πληρωμές για τόκους του χρέους που μας παρέδωσε το ΠΑΣΟΚ 62,5%, δηλαδή περίπου 50 δισ. ευρώ.
2) Πληρωμές για εξοπλιστικές δαπάνες 12,5%, δηλαδή περίπου 10 δισ. ευρώ! Πληρωμές από αλόγιστες προμήθειες για εξοπλισμούς που διενήργησε το ΠΑΣΟΚ την περίοδο 2000-2003 και αναμένεται να βαρύνουν ακόμα περισσότερο τον ελληνικό λαό τα επόμενα 3 χρόνια με το ποσό της τάξης των 3 δισ. ευρώ.
3) Χρέη νοσοκομείων 3,3%, δηλαδή περίπου 2,6 δισ. ευρώ, που αφορά στην περιβόητη τρίτη ρύθμιση των χρεών των νοσοκομείων, χρέη δηλαδή που είχαν δημιουργηθεί μέχρι το 2004.
4) Υποχρεώσεις στην Κοινωνική Ασφάλιση 8,9%, δηλαδή περίπου 7 δισ. ευρώ. Υποχρεώσεις που με νόμους που ψηφίστηκαν πριν από το 2003 και εξακολουθούν να δημιουργούν κάθε χρόνο οικονομική αιμορραγία στον προϋπολογισμό και 5) Λοιπές υποχρεώσεις 4,0%. Περιλαμβάνουν διάφορες πληρωμές και το καθαρό αποτέλεσμα από έσοδα αποκρατικοποιήσεων, αγορές μετοχών, καταπτώσεις εγγυήσεων και άλλα που ίσως θα μπορούσαν να αποδοθούν στη διαχείριση της Νέας Δημοκρατίας.

Από την ανάλυση προκύπτει ότι το 87,2% των 80 δισ. ευρώ, δηλαδή σχεδόν 70 δισ. ευρώ της αύξησης του χρέους στην περίοδο 2004-2008 πήγαν σε υποχρεώσεις με τις οποίες το ΠΑΣΟΚ είχε φροντίσει να επιβαρύνει την περίοδο αυτή, σε μία ύστατη προσπάθεια να κρατηθεί στην εξουσία.

Αυτή είναι η αλήθεια που δείχνουν τα στοιχεία, για το ποιος ευθύνεται και με την αλόγιστη και ανεύθυνη πολιτική του είχε υπονομεύσει το μέλλον των Ελλήνων.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου