ΤὩΡΑ ΑΡΧἹΖΟΥΝ ΤΑ ΔὙΣΚΟΛΑ
Άρχισαν τα όργανα, που έλεγε και το γνωστό αρχοντορεμπέτικο. Μόνο που άρχισαν πολύ γρήγορα και βάζουν τη νέα κυβέρνηση στα βαθιά προτού μάθει να κολυμπάει στα ρηχά.
Πριν από τις εκλογές ο σημερινός πρωθυπουργός, με μειλίχιο ύφος, είχε διαβεβαιώσει ότι είχε λύσεις σχεδόν για όλα όσα έκαναν τον πολίτη να δυσφορεί. Ασφαλώς δεν είχε πει χρονοδιάγραμμα λύσεων, ούτε είχε δεσμευθεί για συγκεκριμένα μέτρα επίλυσης των προβλημάτων.
Όμως σαν παλιός πολιτικός, γόνος τριών γενεών πρωθυπουργών, ήξερε καλύτερα από κάθε άλλον ότι μόλις ανέβαινε στην εξουσία θα καθόταν επάνω σε εκρηκτικά προβλήματα. Ήξερε ότι πέρασε η εποχή που το σύνθημα «παραλάβαμε καμένη γη» πιάνει τόπο. Ήξερε ότι ο λαός αντιδρά σαν το παιδί που θέλει το κουλούρι του εδώ και τώρα και το διεκδικεί μαχητικά, πολλώ μάλλον το πιο πεινασμένο κομμάτι του. Ήξερε ότι τα ΜΑΤ είναι η μόνη δυνατότητα της εξουσίας να αντιμετωπίζει μαχητικούς διαδηλωτές. Ήξερε ότι απέναντί του δεν θα είχε μόνο την κοινοβουλευτική αντιπολίτευση της αποχωρούσας κυβερνητικής παράταξης -μόλις ανασυγκροτηθεί- αλλά ότι κυρίως θα είχε τη δυναμική αντιπολίτευση της Αριστεράς στους δρόμους, στα εργοτάξια και στα Πανεπιστήμια. Ήξερε πως δεν θα του χαριζόταν μέρα. Αλλά έκλεινε αυτιά και μάτια, διότι το ζητούμενο ήταν η ανάληψη της εξουσίας και όλα τα άλλα βρίσκονται. Με άλλα λόγια είχε την πολιτική αντίληψη των προγόνων του, δώσ’ μου το στέμμα και με τους υπηκόους μου θα τα βρω με μαστίγιο ή με καρότο.
Μόνο που αυτή η πραγματικότητα ίσχυε στην προ Ιντερνέτ εποχή. Στην εποχή που δεν υπήρχε η ομότιμη δημοκρατία της ανοιχτής πληροφόρησης από το Διαδίκτυο.
Χθες ο επικεφαλής των απεργών του Περάματος που απέκλεισαν δυναμικά το υπουργείο Εργασίας, επειδή είναι μήνες απλήρωτοι, είπε στην κυβέρνηση: «Αν θέλετε χρόνο χάριτος να τον πληρώσετε». Αδιανόητο για προηγούμενες εποχές.
Προηγήθηκε η Κοινοβουλευτική Ομάδα του ΚΚΕ που προχθές δήλωσε: «Καμιά πίστωση χρόνου στη νέα κυβέρνηση, κανένας εφησυχασμός, ούτε μια μέρα χαμένη».
Και η γεν. γραμματέας του ΚΚΕ που συμπλήρωσε: «Το ΠΑΣΟΚ ‘’φτιάχνει τη μόστρα του’’, αλλά δεν πειράζει το κεφάλαιο» και κάλεσε σε ετοιμότητα το λαό για «να αντιμετωπίσει την επίθεση που θα δεχθεί από την κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ».
Στο λιμάνι του Πειραιά, στα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά, στο Πέραμα, στα νοσοκομεία, η Ελλάδα στενάζει. Πού θα οδηγήσει η προεκλογική ευφορία αυτιών;
Πριν από τις εκλογές ο σημερινός πρωθυπουργός, με μειλίχιο ύφος, είχε διαβεβαιώσει ότι είχε λύσεις σχεδόν για όλα όσα έκαναν τον πολίτη να δυσφορεί. Ασφαλώς δεν είχε πει χρονοδιάγραμμα λύσεων, ούτε είχε δεσμευθεί για συγκεκριμένα μέτρα επίλυσης των προβλημάτων.
Όμως σαν παλιός πολιτικός, γόνος τριών γενεών πρωθυπουργών, ήξερε καλύτερα από κάθε άλλον ότι μόλις ανέβαινε στην εξουσία θα καθόταν επάνω σε εκρηκτικά προβλήματα. Ήξερε ότι πέρασε η εποχή που το σύνθημα «παραλάβαμε καμένη γη» πιάνει τόπο. Ήξερε ότι ο λαός αντιδρά σαν το παιδί που θέλει το κουλούρι του εδώ και τώρα και το διεκδικεί μαχητικά, πολλώ μάλλον το πιο πεινασμένο κομμάτι του. Ήξερε ότι τα ΜΑΤ είναι η μόνη δυνατότητα της εξουσίας να αντιμετωπίζει μαχητικούς διαδηλωτές. Ήξερε ότι απέναντί του δεν θα είχε μόνο την κοινοβουλευτική αντιπολίτευση της αποχωρούσας κυβερνητικής παράταξης -μόλις ανασυγκροτηθεί- αλλά ότι κυρίως θα είχε τη δυναμική αντιπολίτευση της Αριστεράς στους δρόμους, στα εργοτάξια και στα Πανεπιστήμια. Ήξερε πως δεν θα του χαριζόταν μέρα. Αλλά έκλεινε αυτιά και μάτια, διότι το ζητούμενο ήταν η ανάληψη της εξουσίας και όλα τα άλλα βρίσκονται. Με άλλα λόγια είχε την πολιτική αντίληψη των προγόνων του, δώσ’ μου το στέμμα και με τους υπηκόους μου θα τα βρω με μαστίγιο ή με καρότο.
Μόνο που αυτή η πραγματικότητα ίσχυε στην προ Ιντερνέτ εποχή. Στην εποχή που δεν υπήρχε η ομότιμη δημοκρατία της ανοιχτής πληροφόρησης από το Διαδίκτυο.
Χθες ο επικεφαλής των απεργών του Περάματος που απέκλεισαν δυναμικά το υπουργείο Εργασίας, επειδή είναι μήνες απλήρωτοι, είπε στην κυβέρνηση: «Αν θέλετε χρόνο χάριτος να τον πληρώσετε». Αδιανόητο για προηγούμενες εποχές.
Προηγήθηκε η Κοινοβουλευτική Ομάδα του ΚΚΕ που προχθές δήλωσε: «Καμιά πίστωση χρόνου στη νέα κυβέρνηση, κανένας εφησυχασμός, ούτε μια μέρα χαμένη».
Και η γεν. γραμματέας του ΚΚΕ που συμπλήρωσε: «Το ΠΑΣΟΚ ‘’φτιάχνει τη μόστρα του’’, αλλά δεν πειράζει το κεφάλαιο» και κάλεσε σε ετοιμότητα το λαό για «να αντιμετωπίσει την επίθεση που θα δεχθεί από την κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ».
Στο λιμάνι του Πειραιά, στα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά, στο Πέραμα, στα νοσοκομεία, η Ελλάδα στενάζει. Πού θα οδηγήσει η προεκλογική ευφορία αυτιών;



Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου