ποιος ακούει ότι η μια μόνη καμπάνα δεν ακούει παρά έναν ήχο

Κυριακή 19 Οκτωβρίου 2008

Προσφυγές για το λουκέτο στην ΟΑ

Να επαναδιαπραγματευτεί το σχέδιο της Ολυμπιακής με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή καλούν την κυβέρνηση οι συνδικαλιστές, οι οποίοι προειδοποιούν με κλιμάκωση των κινητοποιήσεων για το
Με προσφυγές σε ελληνικά και ευρωπαϊκά δικαστήρια θα απαντήσουν οι εργαζόμενοι της Ολυμπιακής στο λουκέτο του εθνικού αερομεταφορέα. Αυτό ανακοίνωσε χθες η ηγεσία της Ομοσπονδίας Σωματείων Πολιτικής Αεροπορίας, η οποία κάλεσε την κυβέρνηση να επαναδιαπραγματευτεί το σχέδιο της Ολυμπιακής με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, δεδομένων των νέων εξελίξεων μετά τη διεθνή οικονομική κρίση και τα προγράμματα στήριξης των τραπεζών.Οι εργαζόμενοι, μάλιστα, επισημαίνουν πως ακόμα και το κείμενο της Κομισιόν αφήνει ένα «παράθυρο» για επαναδιαπραγμάτευση, ενώ συνεχίζεται το κύμα αντιδράσεων της αντιπολίτευσης.Η ΟΣΠΑ, η οποία θα μετάσχει στην 24ωρη απεργία της Τρίτης, ενώ θα προχωρήσει και σε κινητοποιήσεις στα περιφερειακά αεροδρόμια της χώρας, σε συνεργασία με τα τοπικά Εργατικά Κέντρα, προειδοποίησε για περαιτέρω κλιμάκωση του αγώνα της, προκειμένου, όπως επισημαίνουν οι συνδικαλιστές, «να αποτραπούν οι μαζικές απολύσεις προσωπικού και το κυβερνητικό εγχείρημα ξεπουλήματος της εταιρείας».

Η διοίκηση της ΟΣΠΑ, μάλιστα, η οποία απέστειλε και δεύτερο εξώδικο κατά της διοίκησης της Ολυμπιακής αλλά και των υπουργείων Οικονομίας και Μεταφορών, το οποίο θα προωθηθεί και στους βουλευτές, προειδοποιεί με προσφυγές και τους μελλοντικούς επενδυτές της εταιρείας, οι οποίοι θα προκύψουν από τους τρεις σε εξέλιξη διαγωνισμούς.

Κανένας διάλογος
Οι συνδικαλιστές, μάλιστα, κατηγόρησαν την κυβέρνηση ότι έκλεισε την πόρτα του διαλόγου στους περισσότερους εργαζομένους της εταιρείας, υπογραμμίζοντας πως προβαίνει σε νομοθετική ρύθμιση, έχοντας κάνει διάλογο μόνο με 4 από τα 24 σωματεία της Ομοσπονδίας: «Δεν θα κάνουμε διάλογο με αεροπειρατές», σημείωσε χαρακτηριστικά ο πρόεδρος της ΟΣΠΑ κ. Μ. Πατέστος, για να συμπληρώσει πως «μία 100% ιδιωτική Ολυμπιακή δεν αντιστοιχεί στις ανάγκες της χώρας μας».

Από την πλευρά του, ο νομικός σύμβουλος της ΟΣΠΑ, Αρις Καζάκος, σημείωσε ότι το κόστος διάλυσης της Ολυμπιακής (1,3 δισ. ευρώ) ξεπερνά πολύ το κόστος εξυγίανσης της εταιρείας, συμπληρώνοντας με νόημα ότι υπάρχουν δικαστές τόσο στην Ελλάδα όσο και στο Λουξεμβούργο και το Στρασβούργο και ότι θα κινηθούν νομικά και κατά των επενδυτών.

Οσο για τις απολύσεις των εργαζομένων, η ΟΣΠΑ επεσήμανε πως θα είναι «άκυρες στο σύνολό τους, αφού δεν προηγήθηκε ολοκληρωμένη διαβούλευση».

Στο μεταξύ, στάση αναμονής τηρούν οι πιλότοι μέχρι να μελετήσουν το τελικό κείμενο του νομοσχεδίου, το οποίο κατατίθεται τελικώς τη Δευτέρα στη Βουλή, ενώ συνδικαλιστικοί κύκλοι επεσήμαιναν ότι σε περίπτωση που δεν τηρηθούν οι υποσχέσεις της κυβέρνησης θα προχωρήσουν σε κινητοποιήσεις.

Σε ερώτηση του βουλευτή του ΠΑΣΟΚ Χρ. Βερελή προς τον υπουργό Μεταφορών, κ. Χατζηδάκη, υπογραμμίζεται μάλιστα ότι η κυβέρνηση έβγαλε στον αέρα διαγωνισμούς για εταιρείες που νομικά δεν υφίστανται (επίγεια εξυπηρέτηση, τεχνική βάση), ενώ προχωρεί στην πώληση των εταιρειών αυτών χωρίς να έχει προηγηθεί αποτίμησή τους.

ΜΑΡΙΑ ΛΙΛΙΟΠΟΥΛΟΥ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου