Σε «απομόνωση» καταδικάζονται για περισσότερες από 15 ημέρες πολλά νησιά των Κυκλάδων, ενώ αβεβαιότητα υπάρχει για τις συνδέσεις και νησιών του βορειοανατολικού Αιγαίου.
Χθες, ακινητοποιήθηκε στη Σύρο το «Παναγία Χοζοβιώτισσα», που εκτελεί ενδοκυκλαδικά δρομολόγια λόγω λήξης του πιστοποιητικού αξιοπλοϊας του και δεν αναμένεται να επανέλθει στα δρομολόγια πριν από τις 31 Οκτωβρίου. Παράλληλα, τρία πλοία της εταιρείας ΣΑΟΣ, που εκτελούν δρομολόγια σε νησιά του βορειοανατολικού Αιγαίου, πήραν άλλη μια παράταση εκτέλεσης δρομολογίων μέχρι τη Δευτέρα για τη ρύθμιση οφειλών προς το ΝΑΤ.Οι συνεχείς ακινητοποιήσεις πλοίων στην ακτοπλοϊα, που οδηγούν στην ανεργία εκατοντάδες ναυτεργάτες, οδηγούν τα ναυτεργατικά σωματεία σε δυναμικές κινητοποιήσεις. Ηδη, η Ενωση Μηχανικών (ΠΕΜΕΝ) και η ένωση κατωτέρων πληρωμάτων «Ο Στέφενσον» ανακοίνωσαν ότι την Τρίτη θα συμμετάσχουν στην 24ωρη απεργία, με αποτέλεσμα να «δέσουν» όλα τα ακτοπλοϊκά πλοία.
Πάντως, η ακινητοποίηση του «Παναγία Χοζοβιώτισσα» ήταν γνωστή εδώ και μερικές ημέρες και είχε συζητηθεί σε σύσκεψη που πραγματοποιήθηκε στην Αθήνα υπό τον νομάρχη Κυκλάδων Δημήτρη Μπάιλα, για τα προβλήματα των ακτοπλοϊκών συγκοινωνιών του νομού.
Στη σύσκεψη, όπως είχε γράψει την περασμένη Τετάρτη το «Εθνος», ο γενικός γραμματέας του υπουργείου Ναυτιλίας, Χ. Κουρούσης, είπε ότι θα προσπαθήσει να εφαρμόσει τη νομοθεσία και να υποχρεώσει την πλοιοκτήτρια εταιρεία ΝΕΛ να αντικαταστήσει το πλοίο.
Ωστόσο, μέχρι χθες, από το υπουργείο Ναυτιλίας δεν υπήρχε καμία ενημέρωση σχετικά με την αντικατάσταση του πλοίου. Ετσι, οι εκφρασμένοι φόβοι των νησιωτών για την πολυήμερη απομόνωση άρχισαν να επαληθεύονται...
Στην αβεβαιότητα, όμως, βρίσκονται και πολλοί κάτοικοι νησιών του βορειοανατολικού Αιγαίου, αφού προχτές τα μεσάνυχτα έληξε η παράταση της «ελευθεροπλοϊας», που είχε δώσει για πολλοστή φορά το ΝΑΤ στα πλοία «ΣΑΟΣ ΙΙ», «Σαμοθράκη» και «Παναγία Σουμελά» λόγω οφειλών στο Ταμείο.
Κατά πληροφορίες, οι οφειλές της εταιρείας είναι της τάξης των 400.000 ευρώ και, παρότι έχει ενταχθεί σε ρύθμιση διακανονισμού, δεν έχει φανεί συνεπής στις υποχρεώσεις της. Οι ίδιες πηγές ανέφεραν ότι η εταιρεία συμφώνησε να παραχωρήσει στο ΝΑΤ τα ποσά των επιδοτήσεων που πρέπει να λάβει από το υπουργείο Ναυτιλίας και είναι της τάξης των 275.000 ευρώ για τον Ιούλιο και ανάλογο ποσό για τον Αύγουστο.
Ομως, για να γίνει αυτή η ρύθμιση, η εταιρεία οφείλει να καταβάλει τα χρέη της για τον επίναυλο, που είναι περίπου 30.000 ευρώ, πράγμα, που έγινε χθες γι αυτό και έλαβε άλλη μια παράταση της ελευθεροπλοϊας, μέχρι την Δευτέρα, οπότε και θα συνεδριάσει το ΔΣ του ΝΑΤ για να εξετάσει το θέμα.
Να σημειωθεί ότι άλλα δύο πλοία της ίδιας εταιρείας, το «Αρσινόη» και το «Εξπρές Λήμνος», είναι ακινητοποιημένα σε Θήρα και Λαύριο, αντίστοιχα, από επίσχεση εργασίας μελών του πληρώματος που τους οφείλονται δεδουλευμένα.
ΣΤ. ΜΑΛΑΓΚΟΝΙΑΡΗΣ
Κυριακή 19 Οκτωβρίου 2008
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου