Το βασικό όπλο που έχει κάποιος στο κυνήγι μιας θέσης εργασίας και τα μυστικά του
«Το πρώτο βιογραφικό μου το έφτιαξα ενώ ήμουν ακόμη φοιτήτρια στο πρώτο πτυχίο, με τη βοήθεια μιας φίλης η οποία ήδη εργαζόταν εκείνη την περίοδο», λέει στα «ΝΕΑ» η 28χρονη Ελεονώρα Γιαννακακίδου.
«Το βιογραφικό είναι ουσιαστικά το “διαβατήριο” του υποψηφίου για την αγορά εργασίας, λέει η Κατερίνα Βουρλογιάννη, ανώτερο στέλεχος στην εταιρεία παροχής υπηρεσιών ανθρώπινου δυναμικού Αdecco ΗR
«Το πρώτο βιογραφικό μου το έφτιαξα ενώ ήμουν ακόμη φοιτήτρια στο πρώτο πτυχίο, με τη βοήθεια μιας φίλης η οποία ήδη εργαζόταν εκείνη την περίοδο», λέει στα «ΝΕΑ» η 28χρονη Ελεονώρα Γιαννακακίδου.
Αφού τελείωσε τις σπουδές της με αντικείμενο τη Διοίκηση Επιχειρήσεων, αποφάσισε να κάνει μεταπτυχιακό στη Βρετανία προκειμένου να εξειδικευθεί στο μάρκετινγκ. «Όταν έκανα τις αιτήσεις, μου ζητούσαν και βιογραφικό σημείωμα. Έτσι, ήθελα να βελτιώσω το πρώτο που είχα γράψει. Γι΄ αυτό πήγα στο τμήμα Υπηρεσίες Καριέρας του πανεπιστημίου μου, όπου σου δίνουν οδηγίες για να συντάξεις ένα καλό σημείωμα», αναφέρει η κ. Γιαννακακίδου.
Σήμερα εργάζεται ως υπεύθυνη μάρκετινγκ σε μεγάλη εταιρεία και όπως δηλώνει, η «επαγγελματική» βοήθεια στη σύνταξη του βιογραφικού της φάνηκε πολύ χρήσιμη, αφού το διάστημα που αναζητούσε δουλειά οι περισσότερες εταιρείες όπου το έστειλε την κάλεσαν για συνέντευξη. Το μοναδικό «λάθος» που παραδέχεται ότι της επισήμαναν οι εργοδότες, ήταν ότι είχε βάλει τα προσωπικά της στοιχεία στο τέλος, όπως συνηθίζεται στην Αμερική. «Μου είπαν πως στην Ελλάδα τα προτιμούν στην αρχή. Μάλιστα, πολλές φορές μου επισήμαναν ότι όταν δεν τα βλέπουν στην αρχή, μπορεί να μη σε καλέσουν ποτέ για προσωπική συνέντευξη», σημειώνει.
Το βασικό όπλο
Το βιογραφικό σημείωμα είναι το βασικό όπλο που έχει κάποιος στο κυνήγι μιας θέσης εργασίας. Όπως αναφέρει η Κατερίνα Βουρλογιάννη, ανώτερο στέλεχος στην εταιρεία παροχής υπηρεσιών ανθρώπινου δυναμικού Αdecco ΗR, «ουσιαστικά, είναι το “διαβατήριο” του υποψηφίου για την αγορά εργασίας. Αποτελεί μοναδικό κριτήριο, το οποίο θα καθορίσει αν θα καταφέρει τελικά να κερδίσει την ευκαιρία μιας συνέντευξης». Γι΄ αυτό, το βιογραφικό πρέπει να κερδίζει τις εντυπώσεις από την πρώτη στιγμή. Συμπληρώνει μάλιστα ότι «ένα καλό βιογραφικό, φυσικά και δεν θα είναι το μοναδικό στοιχείο που θα κρίνει την επιτυχία ενός υποψηφίου. Είναι όμως εξίσου βέβαιο ότι ένα “κακό” βιογραφικό μπορεί να αποκλείσει έναν υποψήφιο από κάθε πιθανότητα διεκδίκησης».
Ποια είναι η μορφή και το περιεχόμενο ενός καλού βιογραφικού; Σύμφωνα με την κ. Βουρλογιάννη, «συγκεκριμένη μορφή που πρέπει οπωσδήποτε να ακολουθείται πιστά δεν υπάρχει, αρκεί να περιλαμβάνονται όλες οι απαραίτητες πληροφορίες, να είναι σαφές και περιεκτικό». Προσθέτει ότι «η επιθυμητή μορφή αλλάζει πολύ συχνά, ανάλογα με τις ανάγκες της αγοράς και τη θέση για την οποία αποστέλλεται». Σε γενικές γραμμές πάντως, αν θα έπρεπε να γίνει κατηγοριοποίηση, υπάρχουν δύο μορφές, το βιογραφικό χρονολογικής μορφής και το λεγόμενο αυτοβιογραφικό κείμενο. Πιο διαδεδομένη και αποτελεσματική θεωρείται η πρώτη.
Η σύνταξη του βιογραφικού
Η λογική σύνταξης ενός βιογραφικού σημειώματος είναι θεωρητικά απλή. Πρέπει να παρουσιάζει συνοπτικά τις γνώσεις, την επαγγελματική εμπειρία και τις δεξιότητες του υποψηφίου. Ωστόσο, αρκετοί είναι οι υποψήφιοι που κάνουν λάθη. Μάλιστα, σύμφωνα με τα στελέχη διαχείρισης ανθρώπινου δυναμικού, ειδικά αυτοί που διεκδικούν θέσεις εισαγωγικού επιπέδου και άρα δεν έχουν συνήθως προϋπηρεσία, εμφανίζονται να έχουν ελλιπείς γνώσεις σχετικά με τη σύνταξη των βιογραφικών σημειωμάτων.
Ποια είναι λοιπόν τα μυστικά για ένα «δυ νατό» βιογραφικό, το οποίο θα κερδίσει την προσοχή ενός πολυάσχολου στελέχους επιχειρήσεων ανάμεσα στα δεκάδες που βλέπει καθημερινά, εξασφαλίζοντας στον συντάκτη του ένα ραντεβού για συνέντευξη; Το πρώτο είναι η μορφή του. «Πρέπει να είναι ευανάγνωστο, συνοπτικό, λιτό και μέχρι δύο σελίδες. Καλό είναι να χρησιμοποιούνται πολλά κενά διαστήματα και εσοχές για τη διευκόλυνση του αναγνώστη. Τέλος, μεγάλη προσοχή χρειάζεται στη σύνταξη και τη γραμματική, καθώς τέτοιου είδους λάθη μπορεί να υποβαθμίσουν ακόμα και ένα ιδιαίτερα αξιόλογο βιογραφικό», λέει χαρακτηριστικά το ανώτερο στέλεχος της Αdecco ΗR.
Όσον αφορά το περιεχόμενο, η συνταγή είναι απλή. «Να εκφράζει τον υποψήφιο όπως είναι αληθινά. Κατά συνέπεια, να μην υπερβάλλει αλλά και να μην υποτιμά τον εαυτό του», λέει ο κ. Σερασκέρης, γενικός διευθυντής της Creme de la Creme Ηuman Resources, εταιρείας επιλογής και αξιολόγησης ανθρώπινου δυναμικού σε ανώτερες και ανώτατες θέσεις. Συμπληρώνει ότι «αν ένα βιογραφικό καταφέρει να δώσει εύκολα σαφή μηνύματα χωρίς να κουράσει, τότε αυτό χαρακτηρίζεται καλό».
Τα προσόντα του υποψηφίου
Λεπτομέρεια άξια αναφοράς είναι η σειρά με την οποία παρουσιάζονται τα προσόντα του υποψηφίου. Οι επιχειρήσεις δίνουν συνήθως μεγάλη σημασία στην εργασιακή εμπειρία. Έτσι, καλό είναι να αρχίζει κανείς από αυτήν και μάλιστα από την πιο πρόσφατη, τονίζει η κ. Βουρλογιάννη. Επιπλέον, επιθυμούν να έχουν όλες τις απαραίτητες πληροφορίες για τις θέσεις εργασίας που είχε αναλάβει κάποιος. «Κάτω από την κάθε επωνυμία εργοδότη, να περιλαμβάνεται μια σύντομη αλλά περιεκτική περιγραφή καθηκόντων του υποψηφίου», λέει η κ. Μπανάκου, διευθύνουσα σύμβουλος της Creme de la Creme. Τέλος, «κατά την περιγραφή της εργασιακής εμπειρίας, πρέπει να εντοπίσει τα σημαντικά στοιχεία και να τα τονίσει επιλεκτικά, τραβώντας την προσοχή του αναγνώστη σε εκείνα που θεωρούνται προαπαιτούμενα, επιθυμητά και εκτιμητέα από την αγορά», υποστηρίζει η κ. Βουρλογιάννη.
ΡΕΠΟΡΤΑΖ: Καρολίνα Παπακώστα
Σημαντική η συνοδευτική επιστολή
ΣΗΜΑΝΤΙΚΗ είναι και η συνοδευτική επιστολή. «Δίνει τη δυνατότητα στον υποψήφιο να αναλύσει το επαγγελματικό προφίλ του, παρουσιάζοντας στον μελλοντικό εργοδότη τις κύριες δεξιότητές του και συνδυάζοντάς τες με αυτές που ενδεχομένως απαιτούνται για τη θέση που διεκδικεί. Στην επιστολή ο υποψήφιος μπορεί να προσδιορίσει τον επαγγελματικό του στόχο, ο οποίος μπορεί να είναι διαφορετικός από τη μέχρι τώρα προϋπηρεσία του, υποδεικνύοντας με αυτό τον τρόπο το επόμενο βήμα που επιθυμεί να κάνει στην καριέρα του. Ακόμη, είναι χρήσιμο να είναι ενημερωμένος για την εταιρεία στην οποία απευθύνεται, χρησιμοποιώντας πληροφορίες σχετικές με αυτήν για να τονίσει τους λόγους για τους οποίους επιθυμεί να εργαστεί στη συγκεκριμένη επιχείρηση», λέει η κ. Βουρλογιάννη. «Η επιστολή δεν πρέπει να υπερβαίνει τη μισή σελίδα. Εκτιμητέο θα ήταν, η γραμματοσειρά εκτύπωσης να έχει μέγεθος 11-12 χαρακτήρων και η αποστολή να γίνεται σε Μicrosoft Word», επισημαίνει ο κ. Σερασκέρης.
Η “επαγγελματική” βοήθεια στη σύνταξη του βιογραφικού μου φάνηκε πολύ χρήσιμη, αφού το διάστημα που αναζητούσα δουλειά οι περισσότερες εταιρείες στις οποίες το έστειλα με κάλεσαν για συνέντευξη», λέει στα «ΝΕΑ» η Ελεονώρα Γιαννακακίδου
Δευτέρα 28 Ιουλίου 2008
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου