Η "φουρτούνα" στο λιμάνι συνεχίζεται παρά τις προσπάθειες της υπουργού Οικονομίας Λούκα Κατσέλη που θα έχουν συνέχεια και σήμερα σε νέα κρίσιμη συνάντηση με την Ομοσπονδία των λιμενεργατών.
Την συμπαράσταση του στους εργαζόμενους εξέφρασε ο Α.Τσίπρας, την προσοχή τους για να μην "ξεγελασθούν" ζητά το ΚΚΕ ενώ ο Γ.Καρατζαφέρης ζητά να μην... "διώξουμε του Κινέζους απο τη Μεσόγειο"Χθες η υπουργός Οικονομίας επανέλαβε ότι έχει ήδη συμφωνηθεί με τη ΣΕΠ ΑΕ, θυγατρική της Cosco, η έναρξη διαλόγου, τονίζοντας πως οι διαπραγματεύσεις θα γίνουν σε δύο άξονες:
Δεμένο το λιμάνι...
Για όλα τα ζητήματα της υπάρχουσας σύμβασης παραχώρησης, με επίκεντρο στα εργασιακά θέματα και δεύτερο για το πλαίσιο συνεργασίας των προβλητών Ι και ΙΙ, που διατηρούν ο ΟΛΠ και η ΣΕΠ, αντίστοιχα, και το οποίο θα κυρωθεί με μια νέα σύμβαση.
«Πιστεύουμε ότι η κυβέρνηση έχει τη θέληση και τον τρόπο να λύσει το πρόβλημα και ελπίζουμε ότι αυτό θα γίνει και θα επιστρέψει το λιμάνι στην εύρυθμη λειτουργία του».
Συμπαράσταση ΣΥΡΙΖΑ
Επαναδιαπραγμάτευση που θα έχει σαν στόχο να δώσει ακόμα περισσότερα στην COSCO, θα είναι μια επαναδιαπραγμάτευση παρωδία και δεν πρόκειται κανείς να ξεγελαστεί», προειδοποίησε ο πρόεδρος του ΣΥΝ και επικεφαλής της ΚΟ του ΣΥΡΙΖΑ, Αλέξης Τσίπρας, μετά τη συνάντηση που είχε στον Πειραιά με τη διοίκηση του ΟΛΠ και τους λιμενεργάτες.
«Τώρα η κυβέρνηση θα κληθεί να δώσει δείγματα γραφής. Θα ακολουθήσει την πεπατημένη; Την πεπατημένη μετά τις εκλογές να αναιρούνται οι προεκλογικές υποσχέσεις; Προεκλογικά να βγάζουμε φλας αριστερά και μετεκλογικά να στρίβουμε δεξιά;», διερωτήθηκε ο κ. Τσίπρας και υπογράμμισε : «Οι μέρες του μέλιτος ήταν λίγες, η νέα κυβέρνηση καλείται πολύ σύντομα να δώσει εξετάσεις».
«Η αποικιοκρατική σύμβαση που υπέγραψε η προηγούμενη κυβέρνηση και που η σημερινή λέει ότι θα αναθεωρήσει, δεν μας λέει όμως προς ποια κατεύθυνση, με ποιο πολιτικό στόχο, είναι μια σύμβαση που εκχωρεί ακόμα και τον πυρήνα του κυριαρχικού κρατικού δικαιώματος της εθνικής ασφάλειας και της δημόσιας τάξης σε ιδιωτικά συμφέροντα», τόνισε ο πρόεδρος της ΚΟ του ΣΥΡΙΖΑ.
Προσπαθούν να ξεγελάσουν τους εργαζόμενους
«Η κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ προσπαθεί να ξεγελάσει τους εργαζόμενους και γενικότερα το λαό και να κάμψει τις αγωνιστικές τους κινητοποιήσεις, ισχυριζόμενη ότι επιχειρεί να επαναδιαπραγματευτεί τη συμφωνία παραχώρησης του λιμανιού του Πειραιά στην COSCO», υποστηρίζει το ΚΚΕ σε ανακοίνωσή του.
«Στην πραγματικότητα ο διάλογος που στήνει με την πολυεθνική εταιρεία μόνο το πάγωμα και την ακύρωση της συμφωνίας δεν έχει στόχο, αλλά τη διαπραγμάτευση για την παραχώρηση και άλλων τμημάτων και λειτουργιών του ΟΛΠ. Αυτό αποκάλυψε η υπουργός δηλώνοντας ότι διαπραγματεύεται και την προβλήτα Ι, εκτός από τη ΙΙ (ΣΕΜΠΟ) που έχει ήδη εκχωρηθεί».
Παράλληλα το ΚΚΕ χαρακτηρίζει «επικίνδυνη τη θέση στελεχών της ΝΔ, που υιοθετείται από την ηγεσία του ΠΑΣΟΚ και στηρίζεται από το μεγαλύτερο μέρος των ΜΜΕ, ότι οι κινητοποιήσεις κατά της σύμβασης και η απαίτηση να μην εκχωρηθεί - ιδιωτικοποιηθεί το λιμάνι θίγει το διεθνές κύρος της χώρας, και θα έχει αρνητικές οικονομικές επιπτώσεις».
"Να μην διώξουμε τους Κινέζους από τη Μεσόγειο"
Την πρότασή του για επαναδιαπραγμάτευση της σύμβασης
«Η Ελλάδα μπορεί να εξασφαλίσει πολύ μεγαλύτερα ποσά, αλλά από την άλλη πλευρά, βεβαίως, να μην κάνουμε και το χατίρι κάποιων να διώξουμε τους Κινέζους από τη Μεσόγειο γιατί και αυτό θα είναι μια διπλωματική ήττα», παρατήρησε χαρακτηριστικά.
"Απώλεια κερδών"
Εν τω μεταξύ δημοσίευμα της εφημερίδας South China Morning Post αναφέρεται στις πιθανές συνέπειες της συνεχιζόμενης απεργίας των λιμενεργατών του Πειραιά για την κερδοφορία της COSCO Pacific.
Σύμφωνα το δημοσίευμα που επικαλείται εκτιμήσεις ειδικών αναλυτών, το λιμάνι του Πειραιά δεν θα αποφέρει καθόλου κέρδη στην κινεζική εταιρεία τον επόμενο χρόνο.
Το δημοσίευμα της South China Morning Post ολοκληρώνεται με σύντομη αναφορά στη σύμβαση παραχώρησης τμήματος του Λιμένος Πειραιώς στην COSCO για τα επόμενα 35 χρόνια.
"Δώστε χρόνο"
«Αδιαπραγμάτευτες τακτικές και ανυποχώρητες στάσεις» καταδικάζει το Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο Πειραιά, ζητώντας να ανοίξει το λιμάνι του Πειραιά.
Σε ανακοίνωση που εξέδωσε ζητά από τους απεργούς «να δώσουν χρόνο στη νέα κυβέρνηση για πραγματοποίηση του διαλόγου και διασφάλιση των συμφερόντων τους» και μεταφέρει «την απαίτηση όλων των επιχειρηματιών ? μελών μας για ομαλοποίηση της λειτουργίας της αγοράς με ανοικτό λιμάνι και απεγκλωβισμό των εμπορευμάτων».
Σημειώνει ακόμη πως οι επαναλαμβανόμενες απεργιακές κινητοποιήσεις στον Ο.Λ.Π. «πλήττουν άμεσα τον ήδη δοκιμαζόμενο από την οικονομική κρίση επιχειρηματικό κόσμο και οδηγούν σε πλήρες αδιέξοδο τις ελληνικές επιχειρήσεις ενώ θέτουν σε σοβαρή δοκιμασία χιλιάδες θέσεις εργαζομένων σε αυτές». Κάνει μάλιστα λόγο για πάγωμα και παράλυση της αγοράς.
Επισημαίνει επίσης ότι «επαναδιαπραγμάτευση ή αναστολή εφαρμογής της ήδη κυρωθείσας από τη Βουλή σύμβασης, είναι ανέφικτη» και τονίζει «ότι οι απεργιακές αυτές κινητοποιήσεις έχουν θέσει σε καθεστώς ομηρίας το σύνολο σχεδόν της επιχειρηματικής κοινότητας σε βάρος του δημοσίου συμφέροντος και της εύρυθμης λειτουργίας του πρώτου λιμανιού της χώρας».



Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου