ποιος ακούει ότι η μια μόνη καμπάνα δεν ακούει παρά έναν ήχο

Πέμπτη 15 Οκτωβρίου 2009

Η χειραψία, η... πίκρα και οι απουσίες

Εγκάρδια χειραψία Γ. Παπανδρέου και Κ. Καραμανλή μετά το τέλος της τελετής. «Τώρα παίρνω πίκρες από την πολιτική», είπε ο τέως πρωθυπουργός στον Γ. Ανατολάκη. Δεν πήγαν στον αγιασμό οι βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ
Η χειραψία του πρωθυπουργού Γ. Παπανδρέου με τον Κ. Καραμανλή, η δήλωση του τελευταίου ότι έχει πικραθεί από την πολιτική, η απουσία των βουλευτών του ΣΥΡΙΖΑ από τον αγιασμό και η επιλογή ορισμένων υπουργών και βουλευτών του ΠΑΣΟΚ να μη δώσουν θρησκευτικό όρκο είναι τα γεγονότα που χαρακτήρισαν την ορκωμοσία της νέας Βουλής που προέκυψε από τις εκλογές της 4ης Οκτωβρίου.
Σε μια έκφραση πολιτικού πολιτισμού, ο Γ. Παπανδρέου αμέσως μετά την ολοκλήρωση της ορκωμοσίας κατέβηκε από τα υπουργικά έδρανα και κατευθύνθηκε προς τον πρώην πρωθυπουργό Κ. Καραμανλή με τον οποίο είχε εγκάρδια χειραψία.

Η πρώτη εμφάνιση του Γ. Παπανδρέου στη Βουλή ως πρωθυπουργού ήταν χαμηλών τόνων και συνοδεύτηκε από τη σοβαρή εικόνα της ΚΟ του ΠΑΣΟΚ που χειροκρότησε θερμά χωρίς υπερβολικές αντιδράσεις.

Αντίθετα, ο Κ. Καραμανλής δεν αισθάνθηκε άνετα από το χλιαρό χειροκρότημα των βουλευτών της ΝΔ, όταν εκείνος μπήκε στην αίθουσα της Ολομέλειας, από τους οποίους ζήτησε με ένα νεύμα να σταματήσουν.

Μετά το τέλος της ορκωμοσίας σε σύντομη συνομιλία με τον νεοεκλεγέντα βουλευτή του ΛΑΟΣ Γ. Ανατολάκη, πρώην ποδοσφαιριστή του Ολυμπιακού, αποκάλυψε ότι τον έχει πικράνει η πολιτική. «Πρόεδρε είσαι ακόμη με τον Παναθηναϊκό;» ρώτησε τον πρώην πρωθυπουργό.

Οταν εισέπραξε καταφατική απάντηση, επανήλθε λέγοντας «μα αφού σας δίνει μόνο πίκρες...». Τότε ο Κ. Καραμανλής απάντησε: «Μέχρι τα 45 έπαιρνα χαρές από τον Παναθηναϊκό. Μετά μπήκα στην πολιτική και έπαιρνα από κει χαρά. Τώρα που παίρνω πίκρες από την πολιτική, θα ξαναγυρίσω στην ομάδα μου».

Χωρίς εκπλήξεις
Η ορκωμοσία της νέας Βουλής δεν είχε εκπλήξεις. Οι βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ -όπως έγινε και το 2007- απείχαν από τον αγιασμό, ενώ παραβρέθηκαν στην ορκωμοσία, χωρίς να ορκιστούν. Προεξάρχοντος του Αρχιεπισκόπου κ. Ιερώνυμου, οι βουλευτές ορκίστηκαν στο Ευαγγέλιο.

Θρησκευτικό όρκο δεν έδωσαν από το ΠΑΣΟΚ, ο υφυπουργός Εξωτερικών Σπ. Κουβέλης, ο υφυπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων Ν. Σηφουνάκης, η Μαρία Δαμανάκη και η Μάγια Τσόκλη. Το ίδιο έπραξαν και οι βουλευτές του ΚΚΕ, με εξαίρεση τη Λιάνα Κανέλλη που ορκίστηκε κανονικά.

Στη διάρκεια του αγιασμού, τον σταυρό ασπάστηκαν οι Γ. Παπανδρέου, Κ. Καραμανλής και Γ. Καρατζαφέρης, ενώ ο Αρχιεπίσκοπος δεν θέλησε να φέρει σε δύσκολη θέση την κ. Παπαρήγα αποφεύγοντας να πάει προς το μέρος της.

Τέλος, οι δύο μουσουλμάνοι βουλευτές του ΠΑΣΟΚ Α. Χατζηοσμάν και Τσ. Μάντατζη ορκίστηκαν στο Κοράνι.

ΛΕΥΤΕΡΗΣ ΓΑΛΑΝΟΣ - ΓΙΩΡΓΟΣ ΠΙΚΟΥΛΑΣ
ΔΙΑΦΗΜΙΣΕΙΣ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου