ποιος ακούει ότι η μια μόνη καμπάνα δεν ακούει παρά έναν ήχο

Παρασκευή 11 Σεπτεμβρίου 2009

Μάχη τώρα για τη Βουλή

Προσκλητήριο συσπείρωσης απηύθυνε ο πρόεδρος του ΣΥΝ με σύνθημα «3% συν τη δική σου ψήφο». Οξύτατη απάντηση στην Αλέκα Παπαρήγα
«Είμαστε εδώ και αντέχουμε». Το μήνυμα αυτό έστειλε στον κόσμο της Αριστεράς ο Αλ. Τσίπρας, τονίζοντας από τη Θεσσαλονίκη πως όλες οι συνιστώσες και τάσεις σε ΣΥΡΙΖΑ και Συνασπισμό έχουν παραμερίσει διαφορές και διαφωνίες και δίνουν μαζί την κοινή μάχη. Εθεσε ως στόχο του ΣΥΡΙΖΑ για τις εκλογές το σύνθημα «3% συν τη δική σου ψήφο» και εξέφρασε την πεποίθηση ότι η συμμαχία θα μπει στη Βουλή.
Αναγνώρισε πως «όλα όσα συνέβησαν έχουν θυμώσει και πληγώσει τον κόσμο μας» και πρόσθεσε πως «θα δώσουμε αυτόν τον αγώνα μαζί, όχι για την πάρτη μας, αλλά για την κοινωνία, γιατί η ύπαρξη της Αριστεράς αποτελεί εγγύηση για την κοινωνική προστασία και αλληλεγγύη».
Ο πρόεδρος του Συνασπισμού είπε πως ανέλαβε και θα αναλάβει και τις προσωπικές του ευθύνες για όσα συνέβησαν, ενώ σε ερώτηση αν θα παραιτηθεί σε περίπτωση μη εισόδου του ΣΥΡΙΖΑ στη Βουλή, απάντησε πως δεν θέλει καν να σκέφτεται αυτό το ενδεχόμενο.

Απέφυγε να ανεβάσει τους τόνους της αντιπαράθεσης με τον Αλ. Αλαβάνο, λέγοντας πως υπάρχουν πολιτικές διαφορές αλλά την ώρα της μάχης αυτές παραμερίζονται, ενώ έριξε «γέφυρες» στην ανανεωτική πτέρυγα του ΣΥΝ, αποκλείοντας κατηγορηματικά το ενδεχόμενο «αποστασίας» κάποιων στελεχών της.

Ο κ. Τσίπρας απάντησε σε οξύ τόνο στην Αλ. Παπαρήγα, η οποία την Τετάρτη είχε μιλήσει για αποτυχία του εγχειρήματος του ΣΥΡΙΖΑ «μέχρι γελοιοποίησης».

«Μας θλίβει, αλλά δεν μας ξαφνιάζει η επιλογή της κ. Παπαρήγα να επιτεθεί με απαξιωτικούς χαρακτηρισμούς στον ΣΥΡΙΖΑ και όχι στην κυβέρνηση ή στην αξιωματική αντιπολίτευση», είπε και πρόσθεσε πως η ηγεσία του ΚΚΕ πρέπει να αισθάνεται ντροπή που την ώρα της μάχης δείχνει με το δάχτυλο τον διπλανό της κι όχι αυτούς που βρίσκονται απέναντι.

Επισήμανε πως οι πρόωρες εκλογές δεν γίνονται για λόγους εθνικού συμφέροντος, αλλά για την εξυπηρέτηση στενών κομματικών και ιδιοτελών ταξικών συμφερόντων, ενώ για τον Κ. Καραμανλή που «ταύτισε τον εαυτό του με το καλό», είπε πως τα μέτρα που εξήγγειλε εξυπηρετούν ακριβώς αυτά τα συμφέροντα.

Αναφερόμενος στον Γ. Παπανδρέου, σημείωσε πως στις δημόσιες ομιλίες του χρησιμοποιεί «φανταχτερά» λόγια, όπως το «όλοι μαζί μπορούμε» του Ομπάμα, αλλά σε non paper που κυκλοφορεί για όσα θα πει στη ΔΕΘ δεν υπάρχει όραμα και διακριτό σχέδιο, αλλά μόνο γενικόλογες εξαγγελίες, όπως είπε.

Για την προοπτική συνεργασίας με το ΠΑΣΟΚ, επισήμανε πως υπάρχει τεράστιο χάσμα σε επίπεδο προγραμματικών προτάσεων. Υποστήριξε πως ο ΣΥΡΙΖΑ έχει «στο DNA του» τις συνεργασίες, αλλά όταν κατέθεσε προτάσεις για κοινή δράση σε συγκεκριμένους τομείς, εισέπραξε γενικολογίες ή απαξιωτικές απαντήσεις.

Μάλιστα, δεν απέκλεισε το ενδεχόμενο ενός «μεγάλου συνασπισμού» μετά τις 4 Οκτωβρίου.

Χαρακτήρισε «προσβολή για την ποιότητα της δημοκρατίας» τη χωριστή τηλεμαχία Καραμανλή - Παπανδρέου και αντιπρότεινε να υιοθετηθεί το γαλλικό μοντέλο που προβλέπει τηλεμαχίες ανά δύο, αλλά με τη συμμετοχή όλων των πολιτικών αρχηγών.

ΒΑΣΙΛΗΣ ΙΓΝΑΤΙΑΔΗΣ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου