Αύξηση πωλήσεων 15%, ενώ η αγορά καφέ είναι στάσιμη
Αγαπημένος καφές των Ελλήνων τείνει να γίνει ο εσπρέσo, ο οποίος αποκτά ολοένα και περισσότερους οπαδούς. Μέσα σε έναν χρόνο οι πωλήσεις καφέ εσπρέσο που καταναλώνονται εντός σπιτιού αυξήθηκαν κατά 19,64%, όταν η συνολική κατανάλωση καφέ στη χώρα μας έμεινε σταθερή.
Το 1,1 δισ. ευρώ τον χρόνο αγγίζει η αξία της αγοράς του καφέ στην Ελλάδα- ελληνικός ή στιγμιαίος, φίλτρου ή εσπρέσο- καθώς ο καφές αποτελεί καθημερινή συνήθεια για τους Έλληνες, οι οποίοι αν και λίγοι αριθμητικά, καταναλώνουν το 0,64% της παγκόσμιας π
αραγωγής καφέ (23.000 τόνους τον χρόνο) και βρίσκονται στη 2η θέση παγκοσμίως στην κατανάλωση καφέ εκτός σπιτιού και στη 13η θέση στην κατά κεφαλήν κατανάλωση με 1,6 καφέδες την ημέρα. Μόνο στο σπίτι οι Έλληνες καταναλώνουν κάθε χρόνο καφέ αξίας περίπου 300 εκατ. ευρώ, ανάγοντας τον καφέ σε εθνικό ρόφημα, αφού εμφανίζει όπως λένε οι επιχειρηματικές τη μεγαλύτερη αποδοχή (85%) από κάθε άλλο ρόφημα και μάλιστα με μεγάλη διαφορά σε σχέση με το δεύτερο, που είναι το εμφιαλωμένο νερό (28%).
Οι επιχειρήσεις του κλάδου ακολουθώντας την τάση των καταναλωτών λανσάρουν συνεχώς νέα προϊόντα, επιδιώκοντας να τονώσουν τις πωλήσεις μιας αγοράς η οποία χαρακτηρίζεται από στασιμότητα στις δύο βασικές κατηγορίες, τον στιγμιαίο και τον ελληνικό καφέ. Μάλιστα με δεδομένη την εισβολή του εσπρέσο στην καθημερινότητα των Ελλήνων, οι βιομηχανίες και οι εμπορικές επιχειρήσεις διευρύνουν το χαρτοφυλάκιό τους με νέα προϊόντα λανσάροντας στην αγορά ακόμα και στιγμιαίο καφέ εσπρέσο και έτοιμα προϊόντα καφέ εσπρέσο σε μεταλλικό κουτί. Αύξηση παρουσιάζουν και οι πωλήσεις οικιακών ηλεκτρικών συσκευών παρασκευής εσπρέσο που προσφέρουν τη δυνατότητα στους καταναλωτές να απολαμβάνουν τον αγαπημένο τους καφέ στο σπίτι ή στη δουλειά τους. Μόνο το 2008 αγοράστηκαν οικιακές μηχανές εσπρέσο αξίας 10,1 εκατ. ευρώ, 20% περισσότερες από το 2007.
Μονοπωλούν οι πολυεθνικές
Ιδιαίτερο χαρακτηριστικό της αγοράς καφέ είναι το γεγονός ότι μερίδιο πάνω από 80% μοιράζονται τρεις πολυεθνικές εταιρείες (Νestle, Κraft και Sara Lee), ενώ την τελευταία διετία παρουσιάζει σημαντική ανάπτυξη και η κατηγορία των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας, η οποία εκτιμάται ότι κατέχει μερίδιο πάνω από 5%. Αυτός είναι και ένας από τους λόγους- πέραν του ανταγωνισμού των εταιρειών μεταξύ τους- που αρκετά συχνά όλες οι εταιρείες του κλάδου διαθέτουν τα προϊόντα τους συνοδευόμενα από προσφορές ή δώρα, επιδιώκοντας να αποτρέψουν τους καταναλωτές να αγοράσουν- φθηνότερα- προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας. Αν και οι προβλέψεις θέλουν την αγορά του καφέ να κινείται με ετήσιους ρυθμούς οριακής πτώσης που το διάστημα Μαρτίου 2008- Μαρτίου 2009 ήταν της τάξης του 0,14%, εντούτοις πρωταγωνιστής αναδεικνύεται ο εσπρέσο, ο οποίος κερδίζει συνεχώς έδαφος σε πωλήσεις και αποκτά όλο και περισσότερους λάτρεις. Σύμφωνα με στοιχεία της Νielsen, στο διάστημα Μαρτίου 2008- Μαρτίου 2009, ενώ οι πωλήσεις ελληνικού καφέ μειώθηκαν κατά 0,13%, του στιγμιαίου 1,61% και του φίλτρου αυξήθηκαν μόλις 1,56%, η αγορά του εσπρέσο τρέχει με ρυθμούς της τάξης του 19,64%.
ΠΡΟΣΦΟΡΕΣ ΚΑΙ ΔΩΡΑ
Οι εταιρείες διαθέτουν τα προϊόντα τους με προσφορές για να αποτρέψουν τους καταναλωτές να αγοράσουν προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας
2 στους 10 καφέδες είναι μηχανής
ΥΠΟΛΟΓΙΖΕΤΑΙ ότι η κατανάλωση του εσπρέσο μαζί με τον καφέ φίλτρου (λεγόμενοι μηχανής) αποτελούν το 20% των συνολικών πωλήσεων και υπολείπονται των άλλων δύο κατηγοριών ελληνικού (50%) και στιγμιαίου (30%), όμως οι τάσεις της αγοράς δείχνουν ότι ο καφές εσπρέσο αποτελεί δυναμική αγορά, η οποία θα συνεχίσει να αυξάνεται και τα επόμενα χρόνια. Οι άνθρωποι της αγοράς του καφέ εκτιμούν ότι σημαντικό ρόλο στην είσοδο του συγκεκριμένου προϊόντος στις καθημερινές συνήθειες των Ελλήνων έπαιξε η ανάπτυξη τα τελευταία χρόνια των αλυσίδων καφεστίασης, όπου στις προτεινόμενες γεύσεις ο εσπρέσο κατέχει τις πρώτες θέσεις και μάλιστα σε παραλλαγές ζεστού ή κρύου καφέ.
Τετάρτη 10 Ιουνίου 2009
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου