ποιος ακούει ότι η μια μόνη καμπάνα δεν ακούει παρά έναν ήχο

Πέμπτη, 14 Οκτωβρίου 2010

«Μαχαίρι» και στο ψωμί...

Σχεδόν οι μισοί καταναλωτές σκοπεύουν να περιορίσουν την κατανάλωση ψωμιού σε ενδεχόμενη αύξηση της τιμής του ενώ πέντε στους δέκα καταναλωτές κρίνουν πως το προϊόν είναι ήδη ακριβό 
 Σχεδόν οι μισοί καταναλωτές σκοπεύουν να περιορίσουν την κατανάλωση ψωμιού σε ενδεχόμενη αύξηση της τιμής του ενώ πέντε στους δέκα καταναλωτές κρίνουν πως το προϊόν είναι ήδη ακριβό σύμφωνα με έρευνα που διενήργησε η εταιρία Interview, για λογαριασμό του Βιοτεχνικού Επιμελητηρίου Θεσσαλονίκης (ΒΕΘ) και του Σωματείου Αρτοποιών Νομού Θεσσαλονίκης. 

Από τα στοιχεία της προκύπτει ότι οι καταναλωτές δίνουν «ψήφο εμπιστοσύνης» στο φούρνο της γειτονιάς, σε ποσοστό 80,2%, ενώ σχεδόν αντίστοιχο είναι το ποσοστό εκείνων (82,7%), που απαντούν αρνητικά στο εάν θα προμηθεύονταν από σούπερ μάρκετ ψωμί, γνωρίζοντας ότι είναι κατεψυγμένο ή προψημένο.
Αντίθετα, τέσσερις στους δέκα εμφανίζονται δεκτικοί στην αγορά αρτοσκευασμάτων από σούπερ μάρκετ, όταν η κατανάλωση των ειδών ζαχαροπλαστικών αλεύρου από τα αρτοποιεία, έχει μειωθεί κατά 46,6%.
Μειούμενη βαίνει από το 2005 μέχρι και σήμερα η καθημερινή κατανάλωση ψωμιού, με το 48,1% των ερωτηθέντων να δηλώνει πως το προμηθεύεται καθημερινά, έναντι του 52,9% το 2008 και 53,3% το 2005. Μέρα παρά μέρα αγοράζει ψωμί το 23,8%, ενώ μια με δυο φορές της εβδομάδα το 25%. Το 78% αγοράζει ημερησίως μισό κιλό ψωμί, ποσοστό που είναι αυξημένο έναντι του 2005 και 2008, (77,5% και 76% αντίστοιχα), ενώ ένα κιλό άρτο παίρνει το 17,8%, (για 2005 και το 2008 αντίστοιχα 19,8% και 19,6%).
Πάντως, για την τελική επιλογή του καταναλωτή, αναφορικά με την αγορά ψωμιού, οι βασικοί παράμετροι είναι καθαριότητα και απόσταση. Στην ερώτηση για ποιους λόγους προτιμάτε το κατάστημα που αγοράζετε ψωμί, το 30,2% απάντησε επειδή είναι καθαρό, το 21,6% διότι τηρεί τους κανόνες ασφαλείας, το 40,7% επειδή σίγουρα χρησιμοποιεί καλύτερα υλικά και το 52,5% διότι είναι κοντά στο σπίτι μου.
Καθαριότητα ζητά το 53,1% από το φούρνο της γειτονιάς, ακολουθούν ποικιλία (14,2%) και πιο διευρυμένο ωράριο (14,2%). Ποσοστό 74,2% των ερωτηθέντων σημειώνει πως δεν τον εξυπηρετεί το ωράριο λειτουργίας των φούρνων της γειτονιάς.
Το δεύτερο κομμάτι της έρευνας ασχολείται με αρτοποιούς. Το 70% των συμμετεχόντων μιλά για μείωση τζίρου, 22% παρέμεινε ίδιος και 6% αυξήθηκε. Παράλληλα, το 86% απαντά ότι θα διατηρήσει το προσωπικό του, ποσοστό 10% μιλά για απολύσεις και μόλις το 1% για προσλήψεις.
Το 44% των ερωτηθέντων αρτοποιιών απαντά πολύ/αρκετά αισιόδοξος για το μέλλον της επιχείρησής του, ενώ το 53% δηλώνει λίγο/καθόλου. Σημειώνεται δε ότι η πλειοψηφία (86%), δεν πουλά καφέ ως ρόφημα, ενώ στην ερώτηση τι τύπος σεμιναρίων θα σας ενδιέφερε, το 58% απαντά «σεμινάρια για την τεχνογνωσία των προϊόντων».

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου